Így növeli eladásaid számát egy árajánlat készítő szoftver

‍Miért is van szükséged egyáltalán árajánlatokra? Azért, hogy a leendő ügyfél megismerhesse a vállalkozásod, az áraid, valamint a részleteket a termékedről vagy a szolgáltatásodról? Nem, az igazi ok nem ez, hanem…

A valóságban amiért órákat, sőt akár napokat is képes vagy eltölteni egy jó ajánlat elkészítésével az az, hogy minél több ügyfelet szerezz és ezáltal növeld az eladásaid számát. Ezért nagyon fontos, hogy a kiküldött árajánlat tökéletes legyen, mind tartalmilag, mind formailag, hogy vállalkozásod kitűnjön a tömegből és a versenytársak fölé kerekedjen.

Lépj át a digitális korba

Ha hagyományos, ódivatú módszerekkel, például a Word vagy az Excel segítségével készítesz árajánlatokat, akkor biztosan versenyhátrányba kerülsz a konkurenseiddel szemben! Egyszerűen nem lehet lépést tartani úgy, hogy te, vagy a kollegáid e-mail mellékleteket küldözgetnek és keresgélnek, vagy próbáltok megosztani különböző fájlokat valamilyen módon, neadjisten még papíron, nyomtatványokon követitek nyomon az ajánlat éppen legújabb verzióját.

A 21. században, ahol már tényleg minden digitalizált és rengeteg megoldás van az automatizációra is, ezek a régi megoldások igazán időigényesek, frusztrálóak, sőt, egyenes hátráltatják a vállalkozásod hatékony működését.

Használj árajánlat készítő szoftvert!

Egy komplex ajánlatkészítő szoftver átláthatóan, mindent egy helyen kezel, sok műveletet lehet vele automatizálni és ezáltal jócskán leegyszerűsíti az értékesítési folyamataid. Lehetővé teszi számodra, vagy akár az értékesítési csapat számára, hogy minden gyorsabban, együttműködéssel, és akár pár kattintással történjen.

Most mutatunk néhányat egy ajánlatkészítő szoftver előnyei közül, amik azonnal megváltoztatják a véleményed a hagyományos, manuális ajánlatkészítésről!

Meggyőző árajánlatok sokkal gyorsabban

Minden alkalommal újra és újra másolgatni a szöveges részeket, kikeresni a tételeket, figyelni arra, hogy semmi ne maradjon ki… És mire összeáll az ajánlat, már túl vagy több környi szerkesztésen, ellenőrzésen, formázáson – mindez rengeteg időt emészt fel ajánlatonként.

Az ajánlatsablonok pont ezt váltják ki – előre elkészített ajánlatok, amelyeket csak az ügyfeledre és a saját cégedre szabsz, és már küldheted is. A sablonok szerkezete tudatosan van felépítve a meggyőzés logikája mentén: erős nyitás, bizalomépítő tartalmi blokkok, világos árazás, határozott lezárás. Ez azt is jelenti, hogy nem neked kell kitalálni, mit hova írj – a sablonban ez adott.

Így nemcsak időt spórolsz, hanem minden ajánlatod egységes, letisztult és meggyőző lesz – pont olyan, amit jó érzéssel küldesz el.

Néhány az ajánlatsablonok közül (ezek köre folyamatosan bővül)

Hibátlan árajánlatok

Egy ajánlatkészítő szoftver nemcsak gyorsítja a munkát, hanem segít abban is, hogy elkerüld a leggyakoribb, kellemetlen hibákat.

Nem fordul elő többé, hogy elütöd az ügyfél nevét, rossz céget tüntetsz fel, vagy véletlenül egy korábbi ajánlat részleteit küldöd el – hiszen a rendszerben paraméterekkel dolgozhatsz. Ez azt jelenti, hogy a fontos adatok (pl. cégnév, kapcsolattartó, dátum) automatikusan cserélődnek minden új ajánlatnál, így biztos lehetsz benne, hogy mindig friss és pontos tartalom kerül ki a kezedből.

A tételeidet sem kell újra és újra kézzel bepötyögnöd vagy másolgatnod valahonnan: elmentődnek a rendszerben. Így egy kattintással hozzáadhatod az ajánlathoz őket, elkerülve sok hiblehetőséget.

Valós idejű értesítések és automatizált utánkövetés

Az ajánlatkészítő szoftver segít a teljes értékesítési folyamat utánkövetésében is: nincs több elveszett ajánlat, vagy hosszas kutakodás az elküldött e-mailek között – a rendszerben minden világosan látszik.

Értesítést küld, amint az ügyfél megnyitja az ajánlatot, sőt, az is kiderül, hogy mennyi időt töltött annak tanulmányozásával. Plusz, lehetőség van arra is, hogy emlékeztető e-maileket, vagy komplett e-mail sorozatokat automatizálj vele!

Elfogadás egy kattintással

A hagyományos, PDF- vagy Excel/Word-formátumú ajánlatokat az ügyfél csak úgy tudja elfogadni, ha külön e-mailt ír, vagy például felhív telefonon. Ez nem túl kényelmes – sem neki, sem neked.

Ezzel szemben, ha ajánlatkészítő szoftverrel dolgozol, az ajánlat egyetlen kattintással elfogadható. Mennyivel egyszerűbb így – amit az ügyfelek is értékelni fognak.
Nem beszélve arról, hogy ez a modern, gördülékeny megoldás igazán kiemeli ajánlatod a tömegből.

A Droposal ajánlatokat egy kattintással elfogadhatja az ügyfél

Csapatmunka

Az elavult módszerek (e-mail mellékletek, fájlmegosztások) jelentősen megnehezítik, hogy több kolléga egyszerre, együtt dolgozzon egy-egy ajánlaton vagy ügyfelen – nem beszélve az olyan hibákról, mint például véletlenül felülírják egymás munkáját.

Ezzel szemben egy felhőalapú ajánlatkészítő szoftver új szintre emeli a csapatmunkát.  Minden csapattag egy helyen fér hozzá az ajánlatokhoz, így közreműködhetnek, menedzselhetik az ajánlatokat, és módosításokat hozhatnak létre – függetlenül attól, hogy épp hol tartózkodnak.

Minden adat egy helyen

Nem csak az ajánlat kiküldése, hanem azok statisztikái is rendkívül fontosak, hisz sokat elárulnak a vállalkozásod hatékonyságáról. Ha ajánlatkészítő szoftvert használsz, nem neked vagy munkatársaidnak kell manuálisan összegyűjteni az elküldött árajánlatok eredményeit, hanem egy helyen látható az összes eredmény és statisztikai adat (amit természetesen a rendszer számol ki helyetted).

Integráció más szoftverekkel

Az árajánlat készítő szoftver lehetőséget biztosít arra is, hogy olyan külső rendszerekkel integráld, amelyek már beépültek az értékesítési folyamataidba. A szoftver valós időben tudja lekérni a legfrissebb ár- és termékinformációkat a webáruházadból, míg az ügyféladatokat a CRM eszközből hívja be, illetve számlázókkal is összekötheted. Ez gyorsabbá és egyszerűbbé teszi az ajánlat kidolgozásának folyamatát.

 

Ez csupán néhány ok, amiért érdemes egy ajánlatkészítő szoftvert használnod az eladási számaid növelése érdekében. Az ilyen rendszerek segítségével leegyszerűsítheted, felgyorsíthatod és hatékonyabbá teheted az értékesítési folyamataidat. Nemcsak időt takarít meg, hanem biztosítja, hogy minden árajánlatod átlátható, egységes és szakszerű legyen, ami növeli az esélyét annak, hogy az ügyfelek a te vállalkozásod válasszák majd!


Comments

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *